יום שלישי, 10 ביולי 2012

רגע הפגישה עם הילד אחרי הלימודים


רגע הפגישה עם הילד אחרי הלימודים

מידי יום כשמגיעה שעת הצהריים אנו פועלים באופן מכני ,מחכים לילד שיחזור מלימודיו, עורכים את השולחן ומגישים את הארוחה.
אם נעצור לרגע ונחשוב באופן יותר מעמיק נגלה כמה נפלא הוא הרגע בו חזר הילד לאחר שעות רבות שנעדר מהבית, הוא ממולא במטען של חוויות טובות יותר וטובות פחות מה שבטוח שאותו הן ממלאות והן מהוות בשבילו עולם שלם של פעילות רוחשת ומענינת.  
  לנו כהורים יכולות חוויות אלו גם כן לענין מאד מה קרה מתי ומדוע, מה הגיב הילד וממה התעלם. אנו נוכל לדעת זאת רק אם נשמע ונקשיב לסיפורים,כך שתוך כדי הפעילות המכנית והפשוטה של הגשת הארוחה  אנו יכולים לגלות את העולם המופלא של ילדינו בשאלות שנישאל אותו ובהקשבה לדבריו. 


פעמים רבות הילד יספר גם ללא שאלות אלא מהרצון לשתף ולהתייעץ ולכן עלינו להיות קשובים ולחוות דעות ולשאול שאלות בעת הצורך וכל זאת כדי  שהילד יחוש  את ההקשבה ויבין וידע שיש לו למי לספר ולהתייעץ.                                                                                                        
החוויה של חזרת הילד אחרי שעות שלא ניפגשנו יכולה להיות עוצמתית וחזקה מאד אם נשתף פעולה באהבה. 


לצערינו לא תמיד אנו עומדים בכך אם מפני חוסר סבלנות או ממישהו שהכעיס אותנו שזה עלול אף להיות הילד עצמו  , אנו עסוקים אז בעצמינו ומנסים לסיים את המטלות הנדרשות במהירות ובאופן מכני. כדאי לדחוק את המכשולים המפריעים באותם רגעים שהילד חוזר כדי להנות יחד ברגיעה.


נשמח מאד אם תוכלו להקדיש מזמנכם ולהביע את חוות דעתכם ולהגיב

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה